18 Ağustos 2010 Çarşamba

Adım Mesut Göbek Adım Bahtiyar

Spor medyamız transferi "Real Madrid'teki ilk Türk oyuncu" olarak duyurdu. Mesut Özil 15 milyon € bonservis ve yıllık 5 milyon €'ya altı yıllık imzayı attı Real Madrid'e. Hayırlı olsun diyelim. Aslen Türk olması dışında ilgimizi çekmemesi gereken bu transfere sanki Türk futbolunun bir başarısıymış gibi yaklaşan zihniyeti anlamakta zorluk çekiyorum. Kariyerinin hiç bir noktasında Türkiye'de bulunmayan, milli takım tercihini Alman milli takımından yana kullanmış bir oyuncunun sadece Türk anne babadan dünyaya gelmiş olması transferini bu kadar ilgi çekici kılmamalı diye düşünüyorum. Milli takım tercihi konusunda çok içerlemiş yada kızmış değilim. Olaya, olayın bu kadar dışından bakarak yorum yapmak zaten yanlış olacaktır. Almanya'da doğmak, orada o kültürle büyümek, sana tüm emeğin verildiği ülkenin milli takımını seçmiş olmak buradan bakınca "tukaka" görünüyor olabilir ama ben bu konuda Mesut'u çok ta haksız bulmuyorum. Milli takım tercihi üzerine yapılan "Türk milli takımını seçseydi Real Madrid'e gitmesi çok zordu." yorumu da tartışmaya fazlasıyla açık bir durum. Aklıma ilk gelen örnek Barış Özbek'in de milli takım tercihini Türk Milli takımından yana kullanmamış olması geliyor. Ama bu onun futboluna yada futbol pazarına artı bir değer olarak geri dönmedi. Bırakın avrupada üst düzey bir takıma transfer olmayı Galatasaray'da bile kadroya girme konusunda sıkıntılar yaşamakta. Son olarak bu transferle ilgili söyleyeceğim; Elvir Baliç'in önce Bursaspor'da daha sonra Fenerbahçe'de gösterdiği performanstan sonra çok yüksek bir bedelle Real Madrid'e transfer olması bana göre Türk futbolu adına Mesut Özil transferinden daha önemli bir olaydır.

Hiç yorum yok: